SAMENLEVING – WERK

Werk is van groot belang voor mens en samenleving. Met ons werk verdienen we geld voor een goed leven. Werk zorgt voor contact met andere mensen. Werk leidt tot zelfstandigheid en eigenwaarde. Wie werkt, investeert in zichzelf en in de toekomst van onze samenleving.

• Wij vinden het belangrijk dat er voldoende werk is. Daarom geeft de gemeente opdrachten zoveel mogelijk aan lokale ondernemers binnen de mogelijkheden van de wet.
  • Wij zijn blij met de vele vrijwilligers die graag de handen uit de mouwen steken. Zij maken de gemeente een leukere plek om te wonen.
  • We willen dat zoveel mogelijk mensen aan het werk gaan. Iedereen heeft talenten en mogelijkheden. Het is jammer als we die niet gebruiken.
  • De gemeente zorgt dat mensen aan de slag gaan. Mensen die tijdelijk arbeidsongeschikt zijn, kunnen daarna weer aan de slag. Mensen die gedeeltelijk arbeidsongeschikt zijn, kunnen deels aan het werk.
  • Het aantal vacatures neemt toe. Wij zijn ervoor om vacatures, waar mogelijk, ook te matchen met uitkeringsgerechtigden.
  • De VVD gelooft in eigen verantwoordelijkheid, maar ook dat mensen die hulp nodig hebben, geholpen moeten worden. Klakkeloos mensen aan de kant zetten met een uitkering vindt de VVD asociaal. Daarom zal onze partij zich keihard inzetten om mensen weer onderdeel te laten zijn van de samenleving op Goeree-Overflakkee.