Sanneke Vermeulen

Leeftijd: 29
Woonwijk/dorp: Kortendijk, Roosendaal
Werk: Senior projectmanager ICT bij Netbeheerder Enexis
Hobby’s: Pubquizzen, bordspellen, stedentrips maken, bierbrouwen, golf en carnaval vieren
Verenigingen/organisaties waar ik actief ben: Carnavalsstichting Roosendaal, Tennisvereniging Vierhoeven en JOVD Baronie van Breda

Favoriete plekje in de gemeente Roosendaal:Op een terras op de Markt in Roosendaal

Mijn favoriete Roosendaalse VVD standpunt: Wij als inwoners moeten veilig zijn én ons veilig voelen. Wij gaan voor een Roosendaal waar iedereen veilig is en zich veilig voelt. Thuis, op straat en in de binnenstad. Samen met de politie, BOA’s en de buurtpreventie strijden wij tegen overlast en (drugs) criminaliteit. In de aanpak van criminaliteit kiezen wij voor preventie waar mogelijk en repressie waar noodzakelijk. Daarnaast is veiligheid in het verkeer erg belangrijk. Voor huftergedrag is geen plaats. Wegen die leiden tot extreem rijgedrag worden waar nodig aangepast om de overlast te beperken voor onze inwoners. Hardrijders vormen een grote ergernis in onze gemeente, ook voor mij. Dit moet stoppen.

Waarom ik de gemeenteraad in wil: Als echte Roosendaalse wil ik mij inzetten voor alle inwoners van de gemeente Roosendaal om “mijn stadje” nog fijner te maken. De wereld om ons heen verandert niet door te roepen langs de zijlijn. Als je iets wilt bereiken, dan moet je hier helemaal voor gaan en keihard voor knokken. Denk in mogelijkheden, in plaats van beperkingen. Problemen zijn gemakkelijk te benoemen, maar steek vooral de energie in oplossingen bedenken. De liberale waarden van gelijkwaardigheid, eigen verantwoordelijkheid en sociale rechtvaardigheid zijn voor mij erg belangrijk in het bieden van oplossingen.
Weetje over mezelf: Ik ben de eerste Nederlandse en jongste Paralympisch medaillewinnares ooit (Beijing 2008, brons in judo).